می خواید بدون اینکه به باشگاه برید لاغرتر به نظر برسین؟ درسته که می تونین! روشای زیادی هستن که با استفاده از اونا می تونین بدون اینکه رژیم سخت و خطرناکی بگیرین یا زیر تیغ جراحی زیبایی برید باریک تر به نظر برسین. فقط باید برنامه ریزی کنین و با راه حل جلو برید. این مقاله رو بخونین تا بدونین چیجوری لاغر به نظر برسیم.

چیجوری لاغر به نظر برسیم؛ نکاتی که کمک می کنه بدون ورزش ظاهرتون رو حفظ کنین  آموزشی

 

بخش اول: لباس مناسب انتخاب کنین

۱. لباسای متناسب بپوشید

همیشه باید لباسایی بپوشید که دقیقا اندازه شما باشن. لباسای زیادی تنگ یا زیادی گشاد شما رو چاق تر نشون میدن. لباس زیادی تنگ چاق ترتان می کنه. لباس زیادی گشاد هم با مخفی کردن فرم اندام تون باعث می شه چاق تر به نظر برسین. لباس باید دقیقا اندازه شما باشه: باید کمی به شما بچسبد، ولی تنگ نباشه.

  • این نکته در مورد لباس زیر هم درسته. لباسای زیر باید اندازه شما باشن. مثلا خیلی از خانوما سوتینایی می پوشند که اندازه اونا نیستن. لباس زیر نباید روی کمر شما خط بندازه و سوتین باید سینها رو سفت سر جای خود نگه داره بدون اونکه چربیای دور اون آویزون شه یا کاری کنه سینها از دور سوتین بیرون بزنن.
  • چیجوری لاغر به نظر برسیم؛ نکاتی که کمک می کنه بدون ورزش ظاهرتون رو حفظ کنین  آموزشی

۲. لباسایی بپوشید که از کمر جمع می شن

با پوشیدن لباسایی که توجه رو به گودی طبیعی کمر، یعنی لاغرترین بخش کمرتون جلب کنه فورا لاغرتر به نظر می رسین. بلوزی پبوشید که کمر تنگی داره و طرح، کمربند یا گلدوزی اون توجه رو به کمرتون جلب می کنه.

  • مثلا بلوزهای کمر چین شما رو لاغرتر نشون میدن.

۳. لباسایی انتخاب کنین که برجستگی سینه و باسن رو نشون بده

با این کار کمرتون باریک تر به نظر می رسه. بلوز، دامن یا پیراهنی بپوشید که از پهلو گشاد می شه (اگه مرد هستین تا جایی که می تونین پیراهن رو داخل شلوار نکنین). تاپایی بپوشید که سینها رو بزرگ تر نشون میدن. مثلا زنا می تونن بلوزایی با یقه چین دار یا یقه شل بپوشن.

۴. خط برش لباس رو در نظر بگیرین

با توجه به خط برش لباس می تونین ظاهر خود رو متفاوت نشون بدین. برش قسمت پایین دامن ، کت ، بلوز و هر لباس دیگری می تونه ظاهر شما رو عوض کنه. خوبه لباس خطای صافی در پهلوا، سینه و کمر داشته باشه. خط برش رو تا جایی که می تونین نزدیک به نقاطی که اشاره شد در نظر بگیرین.

  • مثلا، از لباسای «توریستی» دوری کنین. چون بیشتر این مدلا شما رو چاق نشون میدن و خطوط نامناسب دارن: لباسایی مثل شلوارک، دامن میدی و شلوارکای گشاد و بلند هیچ کمکی به شما نمی کنن.
  • شلوارای راسته و لوله تفنگی بهترین انتخاب هستن. زنان می تونن دامن کلوش کوتاه تا زانو یا بالای زانو بپوشن.

۵. از زیور آلات بزرگ استفاده کنین

می تونین زیورآلاتی انتخاب کنین که ظاهر دلخواه تون رو به وجود بیارن. زیورآلات خاص می تونن باعث شن در چشم مردم متفاوت جلو کنین، و بلندتر و لاغرتر از چیزی که هستین به نظر برسین. مثلا گردن بندهای بلند، شما رو بلند و باریک نشون میدن. زیورآلات دهن باز کن، مثل دستبندای بزرگ با رنگ روشن توجه رو به باریکی مچ شما جلب می کنن و باعث می شن بدن شما در مقایسه با اون کوچیک تر به نظر برسه.

  • گوشواره و تل مو هم حواس پرت کنای خوبی هستن، چون نگاه بقیه رو از بخشایی از اندام تون که دوست ندارین دور می کنه. این زیورآلات به ویژه وقتی به درد بخور هستن که احساس می کنین در مقایسه با بقیه بدن، سرتون خیلی کوچیک تره.

۶. از رنگا و طرحا واسه ایجاد ظاهری لاغر استفاده کنین

می تونین از رنگا و طرحایی استفاده کنین که شما رو لاغرتر نشون بده. البته، همون پیشنهاد همیشگی از همه بهتره: سیاه بپوشید. سیاه دوست شماس. سیاه و رنگای تیره ی سایهای دیگری که روی بدنتون دیده می شه کمتر می کنن. این خطای دید باعث می شه لاغرتر به نظر برسین. می تونین رنگ سیاه رو با سایهای روشن و زیورآلاتی روی کمر، مچ ، گردن و پاها همراه کنین. این کار هم کمک می کنه لاغرتر به نظر برسین. بعضی طرحا هم به کارتون بین:

  • خطای عمودی: خطای باریک عمودی خطای دیدی به وجود میاره که باعث می شه لاغرتر و بلندتر به نظر برسین (باعث می شه دو طرف بدن شما نزدیک تر به هم به نظر برسه).
  • از طرحای بزرگ ( از بیشتر طرحای دیگر) دوری کنین. این طرحا شما رو چاق تر نشون میدن. سخته طرحی پیدا کنین که شما رو چاق نکنه، پس بهتره اصلا سراغ طرحای دیگر نرید.

۷. از لباسایی که شما رو چاق نشون میدن دوری کنین

چیجوری لاغر به نظر برسیم؛ نکاتی که کمک می کنه بدون ورزش ظاهرتون رو حفظ کنین  آموزشی

از لباسایی که قسمتای بزرگ بدن تون رو بزرگ تر نشون میدن، دوری کنین، مثل لباسایی که اندازه مناسبی ندارن. بعضی طرحای خاصی هم شما رو چاق تر نشون میدن، مثل تاپای که کمر تنگ دارن و از زیر کمر چین دار می شن. این لباسا کمر شما رو بزرگ تر نشون می ده، حتی خیلی از زنان در این لباسا باردار به نظر می رسن. ژاکتای کلفت نوع دیگری از لباسایی هستن که شما رو چند سانت چاق تر نشون میدن.

۸. از گِن استفاده کنین تا بدن تون واقعا کوچیک تر شه

با پوشیدن لباسای زیری به نام گِن می تونین بدن خود رو واقعا باریک تر نشون بدین. این گنا می تونن بلوز، شلوارک و بدن پوش باشن. جنس چسبان اونا باعث می شه محکم به قسمتای اصلی بدن بچسبند و این بخشا رو محکم نگه دارن. می تونین با استفاده از اونا بخشای جور واجور بدن خود رو باریک تر کنین. درسته که این لباسا، تنگ و بیشتر وقتا ناراحت هستن، ولی می تونن بسیار به درد بخور باشن. اونا در بیشتر مغازه های لباس، یا اینترنتی به فروش می رسن.

  • می تونین گِنای مخصوص مردها رو هم تهیه کنین که معمولا واسه سینه هستن اما گنایی واسه بخشای پایین بدن هم داریم.

۲. تغییر حالت بدن

۱. حالت درستی داشته باشین

ایستادن با حالت مناسب می تونه شکم رو کوچیک تر نشون بده و باعث شه خیلی راحت ۵ کیلو لاغرتر به نظر برسین. پشت خود رو صاف نگه دارین و شونه ها رو عقب بدین. بعضی وقتا حفظ این حالت خیلی راحت نیس، به ویژه اگه عادت دارین با حالتی نامناسب بایستید، ولی این مدل ایستادن فرق زیادی در اندام شما ایجاد می کنه.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   چیجوری قضاوت کردن در مورد بقیه رو متوقف کنیم

  • خوابیدن روی پشت به شما کمک می کنه در طول روز پشت صاف تری داشته باشین.

۲. کفش پاشنه دار بپوشید، حتی اگه مرد هستین

وقتی کفش پاشنه دار می پوشید، حالت ایستان شما به شکل طبیعی تغییر می کنه، پهلو هاتون می چرخن و باسن به داخل کشیده می شه، اینطوری کمر و شونه ها صاف تر می شن. کفش پاشنه دار، پاهای شما رو هم بلندتر نشون می ده، و باعث می شه لاغرتر به نظر برسین. اگه زن هستین بهر وقت که می تونین کفش پاشنه بلند بپوشید تا لاغرتر دیده شید. اگه مرد هستین، خوبه بدونین خیلی از کفشای مجلسی کمی پاشنه دارن، و می تونین از همون مقدار هم به نفع خود استفاده کنین.

۳. چانه ی خود رو بالا نگه دارین

باید سر خود رو بالا بگیرین و صاف بایستید تا چربی دور خط چانه تون جمع نشه (و در صورت شما پخش شه). با این کار لاغرتر به نظر می رسین. غبغب باعث می شه حتی افراد لاغر هم از چیزی که هستن چاق تر به نظر برسن.

۴. اندام خود رو در موقعیت درست بذارین

از مدلا تقلید کنین و بازوا و پاهای خود رو طوری نگه دارین که لاغرتر به نظر برسین. مثلا وقتی نشسته اید پاهایتان رو روی هم بندازین. این کار خطای بدن رو باریک تر و شما رو لاغر تر نشون می ده. دست هاتون رو به بدن نچسبونید، می تونین دستا رو به کمر بزنین تا نگاه ها رو به کمر باریک خود جلب کنین و بدن تون حالت مربعی و چاق پیدا نکنه.

۵. ژستی بگیرین که در عکسا لاغرتر به نظر برسین

چیجوری لاغر به نظر برسیم؛ نکاتی که کمک می کنه بدون ورزش ظاهرتون رو حفظ کنین  آموزشی

اگه می خواید عکس بگیرین، می تونین کارایی انجام بدین تا دوربین چاقی اندام شما رو نشون نده. می تونین زاویه بهتری انتخاب کنین، مثلا اگه از بالا عکس بگیرین بدن شما کمتر به چشم میاد و در عکس لاغرتر می افتین. باید نور عکس رو هم تنظیم کنین. طوری عکس بگیرین که قسمتای چاق تر در سایه نباشن. اگه نمی تونین نور رو تنظیم کنین عکس رو در جاهای جور واجور بگیرین تا بعدا بتونین بهترین عکس رو انتخاب کنین.

  • دقت کنین که عکس رو خیلی از زاویه بالا نگیرید تا عکس هاتون مثل عکس سلفی نشه. وگرنه مردم خیال می کنن دارین خودتون رو می کشین تا لاغر به نظر برسین.

۶. غذای شور نخورید

اگه غذای شور نخورید بدتون واقعا لاغر می شه. نمک زیادی باعث افزایش جذب آب در بدن می شه و اینطوری چاق و متورم به نظر می رسین، حتی اگه لاغر باشین. البته، این کار رو باید از قبل بکنین چون چند روز طول می کشه تا بدن تون به حالت عادی برگرده.

  • غذاهایی که نباید بخورین: گوشت فرآوری شده، بیکن و کالباس، چیپس، سوپ با آب گوشت، و غذاهای رستورانی و فست فود.

۷. غذاهای نفخ آور نخورید

غذاهایی هستن که پس از هضم در بدن گاز تولید می کنن و باعث تورم بدن می شن، واسه همین چاق تر به نظر می رسین. این غذاها رو نخورید تا واقعا لاغرتر شید.

  • غذاهای نفخ آور: لوبیا، عدس، سیر، کلم بروکلی، کلم بروکسل و چیزای دیگه ای به جز اینا.

نکات پایانی

  • اگه گِن یا بلوزای تنگ می پوشید، هنگام نشستن قوز نکنین. این کار شکم تون رو بزرگ و متورم نشون می ده.
  • نوشابه نخورید. نوشیدنیای گازدار شامل شکر اضافه و کالری هستن و باعث ایجاد ورم در بدن تون می شن.
  • دوچرخه سواری کنین یا هرروز به پیاده روی برید تا واقعا بدن خود رو روی فرم بیارین. اگه حس خوبی داشته باشین ورزش براتون به تفریح تبدیل می شه، به ویژه وقتی نتیجه اونو روی بدن تون ببینین.
  • غذاهای سالم بخورین و به اندازه کافی آب بخورین. این کار به تناسب اندام کمک می کنه. کتابایی در مورد تغذیه بخونین تا بدونین چه چیزایی واسه شما خوب یا بد هستن. به خاطر داشته باشین غذاهای سالم حتما بدمزه نیستن. می تونین خیلی راحت غذایی درست کنین که واسه شما به درد بخور باشه. فقط باید بدونین بدن تون به چه احتیاج داره.
  • حتما لازم نیس لاغر شید تا ظاهری قشنگ داشته باشین. تنها نکته مهم اینه که لباس اندازه شما باشه و در اون راحت باشین. لباسا رو متناسب با اندازه خود بخرین.
  • سعی کنین در رژیم روزانه فیبر بیشتری استفاده کنین. از غذاهای آب دار مثل خیار و هندوانه استفاده کنین. این غذاها کمک می کنن «وزن آب» رو از بدن خود خارج کنین، اینطوری تورم و چاقی به سرعت از بین میره.
  • اگه می خواید واسه عکاسی یا مراسمی آماده شید و باید فورا لاغرتر به نظر برسین، از آرایش استفاده کنین. سایهای صورتی رنگ رو بیشتر از حد به کار نبرین. عوضش در نزدیکی شقیقها و دور گردن از رنگ برنزی روشن استفاده کنین. این کار استخواناتون رو برجسته می کنه و شما رو لاغرتر و جوون تر نشون می ده.
  • اگه گرسنه هستین آب بخورین. بعضی وقتا تشنگی باعث احساس گرسنگی می شه.
  • کمربند رو روی کمر ببندید. بهتره پیراهنی بپوشید که کمربند داره. کمربند رو تنگ کنین ولی نه اون قدر که اذیت تون کنه. این کار باعث می شه خیلی خیلی لاغرتر به نظر برسین چون پهلوها و کمر رو بیشتر نشون می ده.
  • هر روز برقصید. با این کار هم خوش میگذره، هم کالریای اضافی رو می سوزونین، هم بدن تون روی فرم میاد. لاغرتر هم به نظر می رسین و در عین حال واسه میهمانی رفتن هم آماده میشید.

اخطار

  • رژیم بگیرین، ولی زیاده روی نکنین. سعی کنین حتما غذاهای به درد بخور بخورین. به اندازه بخورین. و البته می تونین کمی هم شکلات بخورین.
  • کارایی نکنین یا با افرادی رفت و اومد نکنین که عزت نفس رو در شما از بین ببرن. مدلا خوب به نظر می رسن چون روی عکس هاشون روتوش و ویرایش زیادی انجام می ده. پس سعی نکنین مثل اونا به نظر برسین.
  • اگه به باشگاه می روید که لاغر شید، زیاده روی نکنین. ممکنه به خودتون آسیب برسونین. رسیدن به نتیجه مطلوب وقت میگیره. به خودتون فشار نیارین.
  • اگه می خواید ورزش کنین، قبل از شروع با دکتر مشورت کنین. ورزش شدید واسه کسائی که شاخص توده بدنی بالایی دارن مناسب نیس. این کار ممکنه به قلب فشار زیادی بیاره. دکتر می تونه برنامه ورزشی به شما بده که براتون مناسب باشه.

منبع : wikihow

دسته‌ها: آموزشی